Jom Minta NuffNang Duit, Clcik sini..

Followers - JOM Click Folloers ini.. TQ

Syamputra Razali Tupperware

Thursday 9 June 2011

Milo Coklat & Steak Kambing - Idklaz Kak Zu

 Milo ais yang diletak coklat diatasnyer.. yummm sedap tuh..

 Steak Kambing BOER yang enak sekali yer...

 Tak sabar nak lapah kambing sekali telan..


 Steak dapat A tapi kuah black papernyer dapat A+.. memang sebab sangat.. alhamdulillah..


 Merinate kat Tupperware pelbagai guna.. Sangat tak beracun



 letakkan merinate diatas daging dan gaulkan..

kemudian goncangkan dan bakar ler..


Salam..
malam nie aku lunch dengan Kambing BOER kak zu
kambing nie dari perusahaan ternakan IDKLAZ yang cukup hebat di Perak..
kul 6 kak zu dok hantarkan kambing ke kolej..
aku pun tak sabar nak merinate dalam TUPPERWARE la apa lagik yang hebat..
selang sejam.. aku bukak.. dia dah naik bau.. memang cepat barangan tupperware..

aku pun campakkan dalam kuali.. ntah macam mana ntah.. daging tu tak berapa nak masak.. hangit sikit..
aku pun terus lah menukar kuali dari kuali biasa ke TUPPERWARE punya kuali.. nama nyer WOK.
15 minit je aku masak.. aku raa daging nyer memang empuk dan masak WELLDONE..
memang hebat WOK.. boleh daging tu tak mentah dan tak hangit..
yang bestnyer... aku nak beri markah kat Steak daging BOER kak zu..

1. Tak hangir/ bau kambing.. memang tak berbau.. memang segar
2. Agak liat.. tapi kalau masak kat WOK tupperware.. kompom umpuk..
3. Kuah black paper.. memang dapat A+ .. memang mengangkat selera..
4. Ada bahagian aku amek.. tulang je.. so, aku gigit tulang jer la..
5. Merinate tu kena pekat sikit supaya meresap sikit dalam daging

No comments:

Post a Comment